Saturday 22 June 2019 By: Naemah

SRAIPB & LD KINDERGARTEN: JAMUAN HARI RAYA

Sudah menjadi kebiasaan bagi setiap sekolah, untuk mengadakan jamuan hari raya di sekolah masing-masing. Tak terkecuali sekolah Anas (SRAI Pekan Beranang) dan sekolah Mussaab (Little Diamond Kindergarten). Mereka meraikan syawal bersama guru dan kawan-kawan di sekolah, menikmati juadah raya dan berpakaian raya :)


Beraya di SRAI Pekan Beranang 

Majlis hari raya SRAI Pekan Beranang diadakan pada 14/6/19. Hari ini Anas berpakaian raya, baju yang sama yang dipakai pada 1 Syawal. Kali ni siap bersampin (mengikut syarat), itupun sampin yang dibeli last minute oleh abinya secara online. Ngam-ngam dihantar ke rumah sehari sebelum majlisnya. Kalau tak, mungkin pakai baju melayu dan sampin sekolah saja :D

Untuk majlis ini, kelas Anas diminta membawa biskut raya/kerepek/kek. Mujurlah ada kerepek di rumah, dapatlah bawa ke sekolah. Hari ni abi tiada di rumah, ummi uruskan semua, macam biasalah :) Hari jumaat, ikut waktu persekolahan biasa (7.30am-12pm). Kata Anas majlis berjalan lancar, seronok menjamu selera dengan pelbagai juadah yang disediakan oleh pihak sekolah dan yang dibawa oleh setiap pelajar. Alhamdulillah :)










Beraya di Little Diamond Kindergarten 

Majlis hari raya Little Diamond Kindergarten pula diadakan pada 22/6/19. Raya kali ke-2 Mussaab bersama kawan-kawan Little Diamond. Excited dia nak beraya di sekolah, orang pertama bangun pagi, dan tak sabar-sabar nak ke sekolah. Juga siap berpakaian raya untuk majlis hari ini.

Hari ini juga hari untuk ibubapa menerima report card anak, sambut birthday student yang lahir bulan April hingga Jun, makan-makan dan ibubapa juga turut dihiburkan dengan persembahan pelajar Little Diamond Kindergarten. 

Tak banyak gambar yang ummi dapat snap hari ni. Sorang-sorang kena pantau anak-anak (yelah, abi tak dapat datang untuk majlis hari ni), tak dapatlah nak fokus bergambar. Pagi datang ambil report card dan menjamu selera, balik semula ke rumah dan datang balik hampir jam 12 untuk menyaksikan persembahan pelajar Little Diamond Kindergarten, dan balik ke rumah bila majlis hampir berakhir. Oh ya, masing-masing bawa balik duit raya dan goodies juga, Alhamdulillah :)















Selesai sudah majlis raya di sekolah Anas dan sekolah Mussaab. Seterusnya menyambung persekolahan dan pengajian seperti biasa. Perlu fokus, perlu rajin dan tekun, perlu sentiasa bersemangat untuk ke sekolah setiap hari. 

Anas dan Mussaab akan baik-baik saja, dan seronok kembali ke sekolah lagi, insya Allah :)

0 comments:

Post a Comment