Wednesday 16 May 2018 By: Naemah

RAMADHAN KAREEM: 1439H

Alhamdulillah dipertemukan lagi dengan Ramadhan tahun ini. Tahun ke-8 menyambut Ramadhan bersama suami dan anak-anak tercinta. 

Ramadhan kali ini masih menyusukan anak kecilku yang berusia 1 tahun 7 bulan. Harapanku, semoga tahun ini juga diberikan kekuatan untuk menyempurnakan puasa seperti tahun-tahun yg sudah. Insya Allah.

Agak mendukacitakan kerana aku tak dapat memulakan puasaku (atas sebab keuzuran) di hari pertama Ramadhan. Tapi apa boleh buat, sudah takdirNya. Insya Allah nanti dapat berpuasa seperti Muslim yang lain juga :) 

Aku percaya, Ramadhan ini sentiasa menjadi bulan yang dinanti di kalangan kita semua, lantaran ia adalah satu bulan yang menjanjikan 1001 kelebihan daripada Allah. Bahkan digandakan pahala di setiap amal dan jariah kita. Masya Allah. Semoga Ramadhan kita tak berlalu dengan sia-sia.

Azamku seperti tahun yang lalu juga, untuk tingkatkan amal ibadah, banyak bersedekah, memperbaiki diri, menjaga kesihatan dengan pemakanan yang baik, dan semoga terus istiqomah sehingga ke bulan-bulan selepas Ramadhan. Insya Allah.

Semoga kita semua beroleh keberkatan di bulan mulia dan penuh rahmat ini. Aameen.


Di ambang 1 Ramadhan
Membuat hal masing-masing




Sahur ‘abi’ nasi goreng Cina 
Ummi temankan saja :)



0 comments:

Post a Comment