Wednesday 16 May 2018 By: Naemah

LITTLE DIAMOND KINDERGARTEN: HAPPY TEACHER’S DAY



16 Mei: tarikh ini diraikan saban tahun untuk mengingati jasa para pendidik di seluruh Malaysia. 

Hari ini juga diadakan majlis hari guru di sekolah Anas dan Mussaab. Ibubapa dimaklumkan tentang majlis ini pada hari isnin, iaitu 2 hari sebelum tarikh tersebut. Ketika menerima makluman itu, kami di dalam perjalanan balik ke rumah setelah 10 hari berada di kampung. Balik bersempena pilihanraya juga cuti umum di atas kemenangan Pakatan Harapan. 

Balik ke rumah, langsung terlupa tentang majlis tersebut. Kami juga tak kemana-mana, apatah lagi untuk membeli hadiah, langsung tak terfikir.

Hari Selasa baru teringat kembali bila ada pertanyaan di dalam group whatsapp. Tapi oleh kerana kesuntukan masa untuk mencari hadiah, suamiku mencadangkan ‘perfume’ kepunyaannya dijadikan sebagai hadiah untuk teacher. Alhamdulillah, nasib baik abi selalu ada koleksi perfume yang dibeli untuk kegunaan sendiri dan juga dijadikan saguhati buat ahli keluarga yang lain.

Untuk kad hari guru pula, hanya print menggunakan kertas A4, dan ditulis sendiri oleh Anas. Malam print, paginya baru ditulis ucapan. Segalanya last minute. Paper bag pun takde, pembalut hadiah pun takde, masukkan saja dalam plastik biasa. Hmm, sekadar yang termampu sajalah ya teacher. Mungkin serba kekurangan, tapi sudah seikhlasnya untuk guru-guru yang banyak mengajar Anas dan Mussaab.

Begitu juga tidak berkesempatan untuk membawa hidangan untuk jamuan di sekolah. Barang-barang dapur banyak yang sudah kehabisan stok, langsung tiada idea nak memasak apa. Nak tempah, memang tak tahu juga sebab tak biasa menempah makanan ,:)

Alhamdulillah tetap bersyukur atas apa yang sempat dan apa yang ada. Sekurang-kurangnya Anas dan Mussaab tak pergi dengan tangan kosong, untuk raikan guru mereka. At least, ada ‘hadiah’ tanda peringatan dan tanda kasih. At least, dapat melihat ‘kegigihan’ Anas menulis ucapan di kad untuk teacher semua :) 

Akhir kalam, belum terlambat untuk mengucapkan selamat hari guru kepada semua pendidik di seluruh Malaysia, terutamanya buat guru-guru yang pernah mendidikku. Yang teristimewa juga buat guru-guru di Little Diamond Kindergarten, yang banyak mendidik Anas dan Mussaab, juga tak lupa buat guru-guru di sekolah pertama Anas iaitu Genius Aulad Bandar Rinching. Jasa guru sekalian akan sentiasa dikenang, Insya Allah. Moga mendapat ganjaran mulia di sisi Allah. Aameen



Tulisan tangan Anas pada kad ucapan hari guru






Gambar yang dikongsikan di laman fb Little Diamond Kindergarten 























2 comments:

Unknown said...

Thank you annas dan mussaab

Naemah said...

Terima kasih kembali teacher =)

Post a Comment