Sunday 21 January 2018 By: Naemah

NESCAFÉ GOLD BLEND BARISTA

Hari ni nak review one of my favorite home stuff iaitu ‘NESCAFFE Gold Blend Barista’ yang dibeli pada bulan June lepas, lebih kurang 7 bulan yang lalu. Harga promosi di Tesco pada ketika itu ialah rm 249, dan dapat percuma 2 botol Nescafé gold 200gm/botol.


13/6/17@Tesco Semenyih 




Dengan adanya Nescafé gold blend barista, lebih mudah dan cepat untuk menikmati secawan kopi. Pilih dan tekan saja kopi apa yang kita nak minum, akan siap secawan kopi, sedia untuk dinikmati :)

Terdapat 5 butang kopi pilihan; espresso, latte, americano, cappuccino dan lungo. Yang menjadi kesukaanku ialah Cappuccino (tambah fresh milk) dan lungo. 




Sebotol Nescafé gold 200gm bertahan sehingga sebulan atau lebih, atau mungkin kurang, bergantung kepada kekerapan membuat kopi. Tapi bila anak-anak pun datang keinginan nak minum kopi, lebih cepatlah ia habis :)

Namun ia mungkin tak sesuai jika untuk dihidangkan kepada tetamu yang datang bertandang. Kerana ia bersifat layan diri, dan hanya secawan per serve, maka ia sesuai hanya untuk tetamu yang tak segan untuk buat macam rumah sendiri :) maka jika untuk tetamu, yang terbaik ialah buat air lain dan hidangkan seperti kebiasaan :)

Mempersembahkan;


Lungo 







Espresso








Cappuccino 








Latte 







Americano






Untuk penggemar kopi, so called coffee lover, anda patut miliki Nescafé gold blend barista di rumah. Sangat berbaloi! Lebih menjimatkan berbanding beli di luar. Secawan pun dah berapa ringgit kan?  

Ok itu sajalah sedikit review dariku, sebagai pengguna Nescafé gold blend barista, sejak 7 bulan yang lalu :) anda yang tengah terfikir-fikir untuk memilikinya, mungkin boleh membuat pertimbangan wajar selepas membaca review para pengguna yang mungkin membantu anda untuk membuat keputusan.

Sekian :)

0 comments:

Post a Comment