Tuesday 10 November 2020 By: Naemah

MENDEKAT SATU DEKAD

 


Menghitung hari. 

Sebulan lagi genaplah 10 tahun usia perkahwinan kami.

Masya Allah. Tak tahu bagaimana untuk menggambarkan rasa. Sampai juga kita ke hari ni ye? 


10 tahun - Allah pinjamkan dia untukku.

Bersamanya juga lahir putera dan puteri kami. 10 tahun yang bukan sekejap. Banyak yang dah ditempuh bersama. Banyak asam garam dan rencah rumahtangga yang dah dirasa bersama. 


10 tahun juga usia perkenalan. Dari tak kenal langsung, sekarang dah kenal sangat perangai masing-masing :D baik buruk terserlah, tapi masih mahu kenal dan kenal lagi. Moga Allah masih izinkan. 


10 tahun, kerap melalui episod bertemu dan berpisah. Tak sama dengan pasangan lain yang hampir setiap hari ada bersama. Pasrah, kerana ramai juga yang senasib, malah diuji lebih lagi. Tiap perpisahan diiring dengan doa agar sentiasa sihat, selamat dan dipertemukan kembali. Tiap pertemuan, sentiasa membahagiakan kerana detik itu sentiasa ditunggu-tunggu.


10 tahun bersama, hubungan tetap ada pasang surutnya. Tapi Alhamdulillah tak pernah bergaduh besar. Allah sentiasa lorongkan pada perdamaian. Allah sangat menjaga ikatan ini. Rugi yang amat besar, sudahlah sering jauh, dah jumpa asyik nak cari pasal saja. Hanya mengundang sesal. 


Tiada kata yang lebih layak. Alhamdulillah untuk ikatan yang terjalin bersama restu ini. Restu orang tua dan keluarga, aku percaya ia mengundang restu Allah bersama. Aku percaya ikatan ini terpelihara oleh kasihNya. Ikhlas aku mencintainya. Dan yakin pada Ikhlasnya dia. 


Semoga Allah pimpin langkah bersama sampai syurga. Ameen

0 comments:

Post a Comment