Tuesday 11 December 2018 By: Naemah

ANNIVERSARY, BIRTHDAY, BIG BAD WOLF AND AFF SUZUKI CUP 2018




Anniversary, birthday dan Big Bad Wolf, AFF Suzuki Cup, rangkum semua sekali dalam entri kali ini :)


(11.12.10-11.12.18)

Alhamdulillah genap 8 tahun usia perkahwinan dengan suamiku yang tercinta. Syukur yang tak terhingga, 8 tahun sudah menjalani hidup bersama. Aku yang banyak kekurangan, dan dia yang pasti tak sempurna, saling melengkapi dan menutupi setiap cela dan aib yang ada.

8 tahun yang sudah berlalu, dan insya Allah akan ada banyak tahun lagi untuk teruskan hidup bersama-sama, membina keluarga yang dihiasi sakinah, mawaddah dan rahmah. 



(11.12.82-11.12.18)

Genap 36 tahun usia suamiku. Ya, bukan muda lagi :) 

Sejak di kampung lagi Anas asyik bertanya bila nak buatkan kad birthday untuk abi. Dan asyik bertanya hadiah apa nak bagi kat abi :D dari kampung, balik ke rumah, belum ada kesempatan nak buatkan kad untuk abi. Nanti-nantilah Anas ya. 



(Big Bad wolf: 11.12.18)

Hari ini berkesempatan untuk ke pesta buku Big Bad Wolf setelah sekian lama merancang. Bertolak dari rumah sekitar jam 8.00 pagi, dan berada di sana jam 8.30 pagi. 

Mengunjungi pesta Big Bad Wolf menjadi aktiviti tahunan yang ‘wajib’ buat kami sekeluarga sejak tahun 2013 (masa ni anak baru sorang). Tahun ni Alhamdulillah sempat juga pergi dalam keadaan Mussaab yang baru  bersunat hari ke-5. 

Hari ini Anas, Mussaab dan Miqdad memilih buku-buku yang mereka suka. Seronok masing-masing dapat membeli buku-buku yang menarik yang terdapat di sini. Kami berada di sini selama 2 jam, dan membeli sebanyak 65 buah buku (buku aktiviti/latihan paling banyak). Semoga dapat dimanfaatkan semuanya, insya Allah :)

Di sini juga sempat menikmati makan ringan di cafe yang disediakan. Beli 1 slice cake (karipap dan pie) share 5 orang :D oklah tu, kita bukan penggemar kek pun kan. Selepas itu terus balik ke rumah, buka buku yang dibeli, dan asyik dengan buku semuanya :)


(11.12.18: AFF Suzuki Cup 2018)

Malam ini abi bawa Anas ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan bola sepak Malaysia lawan Vietnam. Semangat Anas nak ikut, oklah ummi benarkan Anas ikut malam ni untuk temankan abi (yang semangnya peminat bola). Dalam hati ummi ni risau juga malam-malam macam ni, dengan ramai orang lagi. Tapi takpelah, Allah jaga Anas dan abi. 

Anas dan abi bertolak selepas menunaikan solat asar, dalam keadaan hujan yang masih renyai turun. Alhamdulillah update dari sana, dah selamat sampai, dah makan dan dapat seat dan sedia untuk menonton perlawanan. Tinggal ummi, Mussaab dan Miqdad bertiga sajalah di rumah malam ni. 


Tamat sudah catatan ringkas pada tarikh istimewa hari ni, 11.12.18. 

Tarikh istimewa, tapi tak ada yang luar biasa pun, biasa-biasa saja. Tidak meraikan, namun tak mungkin untuk melupakan. Yang utama adalah syukur, atas anugerah yang dikurniaNya sehingga ke hari ini. Hadiah dan surprise tak perlu tunggu tarikh istimewa seperti ini pun, sebab selalu saja ada ‘hadiah’ tak menunggu masa dan tarikh tertentu untuk diraikan. Untuk family kita, insya Allah setiap momen adalah yang terindah untuk dikenang. Bukan hanya untuk hari dan tarikh ini.

Begitu juga ujian yang mendatangi. Semoga akan tetap diberikan kekuatan dan positif diri untuk sentiasa bersangka baik pada Allah. Kerana sudah lumrahnya hidup, tak akan selalunya senang dan gembira. Akan sesekali diuji untuk ingatkan hati yang sering lalai , dan untuk kembalikan hati kepada Dia.

Dalam setiap suka dan gembira, moga akan tetap beringat agar tak lupa diri dan tak lupa Tuhan.

Alhamdulillah.
Syukurku padamu ya Allah. Atas anugerah ‘keluarga’ dan ‘bahagia’ ini. Semoga diberi ruang dan petunjuk untuk saling berusaha menjadi yang lebih baik, dan saling memberikan yang terbaik untuk sebuah kerukunan rumahtangga dan kebahagiaan abadi yang diimpikan. 

آمين


  
;Di Pesta Buku Big Bad Wolf hari ini































0 comments:

Post a Comment