Friday 21 December 2018 By: Naemah

CUTI YANG MASIH BERBAKI

Akan ada ketika dan masanya, terasa langsung tiada mood untuk menulis. Walau banyak benda ada di kepala, tapi langsung tak ada hati nak mencatat. Sudahnya, biarkan saja idea dan cerita berlalu. Ah, ruginya.. tapi ya benar, bukan semua mampu diluah. Dalam 1000 kisah, mungkin hanya 10 yang kita mampu ceritakan.


Hari ini tetap jalani kehidupan yang biasa-biasa, namun syukur Alhamdulillah segalanya baik :) hampir 2 minggu sudah meninggalkan kampung, orang tua dan keluarga. Masih meneruskan hari-hari berbaki 2018. Masih dalam musim cuti persekolahan, anak-anak 24 jam bersama :) Suami pula musafir kerja dan balik, seperti kebiasaan juga :)


Pejam celik pejam celik, sebenarnya dah tak lama tahun 2018 akan menutup tirainya. Lagi 11 hari saja lagi akan masuk tahun baru. Tahun baru, bakal mencipta kisah baru dan rutin baru juga. Yalah, Anas dah masuk sekolah baru, lebih jauh dan lebih lama pula sessi sekolahnya nanti. Mussaab pula setia bersama Little Diamond, tapi kali ni ke sekolah tanpa ditemani abangnya lagi. Harapnya akan baik-baik saja. Insya Allah.


Miqdad? Tahun depan masih setia jadi teman ummi di rumah. Miqdad yang semakin meningkat usia juga, Insya Allah makin cerdik dan lebih berdikari :)


Cuti yang masih berbaki ini insya Allah akan dimanfaatkan sebaik mungkin. Kini banyak masa bersama, esok-esok pasti rindu. Namun maafkan ummi, tetap punya banyak kekurangan, bukan setiap masa baik dan seronok. Banyak masa bersama, banyak drama juga. Bukan happy tiap masa. 


Yang nyata, destinasi cuti kali ini hanyalah ‘kampung ‘. Tak ada destinasi percutian yang lain :) tapi tetap syukur, kerana mampu jadikan itu destinasi utama berbanding yang lain. Supaya anak-anak juga nanti ingat dan tak lupa walau sejauh mana kembara dan musafir, tetap ingat untuk pulang! Jangan biar nanti ada hati yang merintih sedih dan rindu. 


Ok, cukup dululah coretan akhir tahun ini. Nak mulakan menulis memang berat, tapi bila dah start rasa banyak pula yang perlu ditulis. Tulis untuk ingat. Tulis untuk dibaca di kemudian hari. Tulis untuk jadikan peringatan diri. Menulis yang bermanfaat, insya Allah boleh jadikan pedoman.



Setia bersama











0 comments:

Post a Comment