Thursday 26 July 2018 By: Naemah

SRAI PEKAN BERANANG: MABROOK ANAS ZAYDAN

Sambungan dari entri yang lepas:

Keputusan ujian kelayakan Sekolah Rendah Agama Integrasi sudah diumumkan pada 26/7/18. Alhamdulillah, Anas berjaya mendapat tempat di SRAI Pekan Beranang. Selain Anas, Eiman (sepupu Anas) juga dapat bersekolah di sekolah yang sama tahun depan. 

Pada asalnya, aku juga tidak pernah tahu tentang kewujudan SRA INTEGRASI di bawah kerajaan negeri Selangor ini. Mujurlah abang ipar (ayah Eiman) cadangkan sekolah ini pada Anas pada tahun lepas. Selepas mendengar tentang sekolah ini, aku cuba mencari maklumat tentang sekolah ini di internet. Sedikit sebanyak, terkumpul juga maklumat tentang sekolah ini yang menjadi panduan untuk kami lebih jelas tentang sekolah ini sebelum membuat permohonan.

Selepas mengambil borang di SRA Integrasi Pekan Beranang pada bulan April lepas, maka pada 7/7/18 Anas menempuh ujian kelayakan untuk memasuki sekolah tersebut, dan Anas berjaya melepasi ujian itu dengan baik. Alhamdulillah. Sesungguhnya hanya syukur dapat kupanjatkan kepada Allah di atas berita gembira yang diharapkan ini.

Insya Allah di entri yang lain akan dicatatkan gambaran ringkas tentang SRA Integrasi serta cara dan syarat kelayakan untuk memohon ke sekolah tersebut. Mudah-mudahan dapat membantu ibubapa lain di masa yang akan datang, yang ingin membuat permohonan untuk anak-anak mereka untuk memasuki  SRA Integrasi negeri Selangor ini.






Alhamdulillah :)



Semoga terus cemerlang Anas!
Tak lupa, Mussaab dan Miqdad juga.
Semoga cemerlang dan bahagia anak-anak ummi dunia dan akhirat.

Aameen.




Baca di sini
.
.
.
.
-
V



0 comments:

Post a Comment