Sunday 22 July 2018 By: Naemah

KUNJUNGAN KELUARGA DARI KAMPUNG

Pada 19/7/18 kami menerima kunjungan ahli keluarga dari kampung. Mak mertua, adik beradik ipar dan anak-anak mereka. 

Kedatangan mereka disambut dengan hati yang tak kurang gembira, memandangkan rumah kami ini sudah lama tidak dikunjungi ahli keluarga dari kampung. Tambahan pula, kami juga dah lama tak balik kampung sejak balik dari berhari raya bulan lepas.

2 hari pertama, rumah kami meriah dengan suara-suara ahli keluarga yang ramai, terutamanya anak-anak kami. Abang ipar yang tinggal di Pajam dan adik ipar yang tinggal di Puchong juga datang untuk berjumpa dengan Mak. 

Bila ramai-ramai macam ni, meja makan pun meriah juga dengan makanan :) non stop makan. Tambahan pula musim buah, pelbagai jenis buah dapat dinikmati bersama-sama. Durian, manggis, rambutan, mangga, mata kucing, dan lain-lain. Nikmat makanan yang tak putus. Alhamdulillah. Cuma kita je yang perlu berjaga-jaga agar tak terlebih makan :)

Selepas 2 malam di rumah kami, kami kemudiannya ke Sabak Bernam berkunjung ke rumah abang iparku yang baru menyewa di sana. Asalnya mereka sekeluarga menetap di Sarawak, baru-baru ini isterinya dapat bertukar tempat kerja di Sabak Bernam, maka ini adalah kunjungan pertama kami ke rumahnya. Kami bermalam di sini dan balik pada esok harinya.

Oh ya, sempat juga kami singgah di Bukit Malawati di Kuala Selangor dalam perjalanan ke rumah abang ipar.  Ini adalah kunjungan kedua kami sekeluarga dan yang pertama kali buat yang lain. Sangat berbeza dengan kunjungan yang sebelum ini, ramai pengunjung pada hari ini dan banyak pula monyet yang menyambut para pengunjung. Hai. Meremang bulu roma, walaupun dia tak mengacau orang ,:)

Alhamdulillah, kunjungan ahli keluarga yang meninggalkan kenangan manis bersama. Anak-anak, sudah pastinya bergembira dapat bermain dengan sepupu mereka, Abang Faiz, Kak Zawiah, Umar, Uwais, Urwah, Eiman, Safiyya dan Nu’man. Mandi kolam sama-sama, main toys dan sebagainya. 

Terima kasih pada Mak yang datang berkunjung, juga buat Azim, Nasibah dan anak-anak, Abang Man, Fiza dan Eiman, Kak Za dan anak-anak,  Sajidah, Ame dan anak-anak, Nor dan Adik Aisyah. Walaupun sebentar cuma, ia tetap sebuah kunjungan yang dinanti dan diharapkan kalian akan sudi untuk berkunjung lagi di masa akan datang. Maaf di atas segala kekurangan. Terima kasih semua, datang lagi ya.

Tak lupa pada Fizah, sahabat uia  yang sempat datang di celahan waktu dan kesibukan bersama keluarga dari kampung. Dah lama tak jumpa Fizah, akhirnya jumpa juga. Alhamdulillah :)

Syukur pada Allah yang menghadiahkan keluarga besar ini. Aku mensyukuri dan menghargai semuanya. Semoga Allah merahmati keluarga kita ini. Insya Allah.



Anas, Mussaab dan Miqdad bersama sepupu













Di Bukit Malawati










Bersama Fizah x-roommate Uia






0 comments:

Post a Comment