Thursday 28 September 2017 By: Naemah

MIQDAD: HIS FIRST STEP



26/09/17: umur Miqdad sudah menjangkau 11 bulan setengah. Dah tak lama nak sambut 1st birthday Miqdad kan :)

Alhamdulillah hari ni Miqdad mula melangkah untuk pertama kali. Miqdad melangkah sebanyak 3 langkah tanpa sedar :D bila dah sedar, terus stop dan tak nak sambung jalan dah.

Keesokan harinya balik ke rumah (berjalan tu kat kampung), Miqdad tiba-tiba demam. Hari pertama demam biasa. Hari kedua makin panas badannya. Allah. Kesian Miqdad. Demam lagi. Abi pula tiada di rumah. Kata abi, Miqdad demam nak berjalan :)

Sejak 1st step hari tu, belum ada lagi step baru Miqdad. Hari ini juga masih kurang sihat. Tiada selera makan, hanya menyusu saja. Tadi pun termuntah keluar balik susu :(

Insya Allah, Miqdad akan kembali sihat. Cergas dan ceria bermain dengan abang-abang. Dah sihat nanti berusaha lagi untuk langkah seterusnya ya. Nanti boleh lari-lari dan panjat-panjat macam abang-abang :)

Tambahan: Anas dulu mula berjalan di usia 10 bulan lebih. Mussaab pula di usia 11 bulan setengah juga lebih kurang, sama macam Miqdad. 

Saat keterujaan seorang ibu, ialah bila anak melepasi satu step ke step yang berikutnya. Dari meniarap, merangkak, berdiri, berjalan, berlari dan seterusnya. Segala pencapaian anak-anak, membuah bahagia di hati seorang ibu. 

Alhamdulillah. Syukur atas anugerahNya yang tak ternilai :)

0 comments:

Post a Comment