Wednesday 28 December 2016 By: Naemah

CAMERON HIGHLAND: SHORT VISIT



Pada 24/12/16, perjalanan pulang Jeli-Semenyih, kami sempat singgah di Cameron Highland. Singgah sebentar saja, membeli sedikit sayur dan menikmati enaknya kopi strawberry, roti bakar, strawberry coklat, jagung dan ubi keledek madu. Kali terakhir ke sini ialah pada bulan julai lepas, sebelum melahirkan Miqdad. Bermakna, ini yang pertama kali buat Miqdad, menjejakkan kaki ke Cameron Highland. Dan yang entah ke berapa kali buat ummi, abi, Anas dan Mussaab :)

Seperti biasa, tempat persinggahan kami ialah di kedai berdekatan Time Tunnel. Dari anak seorang, hingga anak dah 3, tempat itu sering menjadi persinggahan kami. Sampai bila pun, mesti takkan lupa :) 

Selepas perut sudah diisi, kami meneruskan perjalanan. Dan seperti biasa juga, Lata Iskandar menjadi tempat persinggahan seterusnya. Katanya nak melihat air terjun saja, tapi lepas tu basah kuyup semuanya bermain air. Dah agak dah :) kami makan tengahari di kedai makan di situ. Kemudian, sambung perjalanan semula ke Semenyih.

Bertolak dari rumah jam 8 pagi, tiba di Cameron Highland jam 12, di Lata Iskandar jam 2 petang, dan akhirnya tiba di Semenyih jam 8 malam (lebih kurang), selepas perhentian demi perhentian (untuk solat dan sebagainya).

Alhamdulillah untuk kenikmatan yang diberikan hari ini. Alhamdulillah selamat kembali ke rumah selepas percutian singkat di kampung.



0 comments:

Post a Comment