Tuesday 27 December 2016 By: Naemah

3 HERO DEMAM

27/12/16

3 hero ummi demam serentak. Bermula dengan Mussaab, dikuti Anas dan Miqdad. 

Pertama kali buat Miqdad, diuji dengan demam di usianya 2 bulan setengah. Kesian anak ummi :'(

Alhamdulillah abi masih ada di rumah. Abi uruskan Anas dan Mussaab, dan ummi hanya tumpukan pada Miqdad yang merengek sepanjang hari. Langsung tak boleh diletak. Tidur juga perlu dipangku ummi. Kesian Miqdad :'(

Malamnya, bawa Miqdad ke klinik keluarga dan pakar wanita asyifa. Anas dan Mussaab makan ubat yang abi beli di farmasi. Tidur malam ketiganya lebih lena berbanding malam sebelumnya. Alhamdulillah.

Flight abi jam 8.30 pagi esok harinya. Abi tangguhkan penerbangan, tukar ke waktu petang. Alhamdulillah, masih ada abi yang boleh uruskan anak-anak. Pagi ini keadaan anak-anak dah semakin baik. Badan dah tak panas. Miqdad juga dah boleh tersenyum, dan ditinggalkan seketika. Tapi masih belum baik sepenuhnya.

Malam hari, badan Anas kembali panas. Mussaab juga, sedikit panas. Keduanya batuk dan selesema. Miqdad dah tak demam, tapi batuk dan selesema juga. Kuat menangis, mungkin tak selesa. Hingga serak suaranya. Kesian Miqdad. Malam ini, abi dah tiada bersama. Ummi juga dah rasa sakit kepala. Telan panadol, Alhamdulillah hilang sakit kepala.

Ummi masukkan ubat punggung untuk Anas. Demam kian kebah. Mussaab juga dah semakin baik. Batuk dan selesema mungkin agak memakan masa untuk pulih. Insya Allah esok hari, akan lebih baik. Anas, Mussaab dan Miqdad akan lebih sihat dan ceria. Tak ada yang merengek panjang lagi. Makan juga lebih berselera. Insya Allah.

Semoga abi di sana juga sihat dan dalam rahmat Allah. Semoga dipermudahkan urusan abi mencari rezeki, dan selamat kembali semula ke pangkuan kita. Insya Allah.

Don't worry, be happy. Allah is always there, with us :)

 

0 comments:

Post a Comment