Monday 12 December 2016 By: Naemah

BIG BAD WOLF 2016

Pada 9/12/16, berkesempatan ke book fair 'Big Bad Wolf' yang diadakan saban tahun di MIECC. Hari ini adalah hari pertama BBW yang berlangsung dari 9/12-19/12/16.

Kami sekeluarga bertolak dari rumah (semenyih) sekitar jam 6.30 pagi. Anak-anak yang masih lena dikejutkan dan diangkut terus ke dalam kereta tanpa mandi dan menukar pakaian. Miqdad saja yang sempat disiapkan kerana bangun lebih awal berbanding abang-abang :)

Sampai di MIECC jam 7 lebih. Tukarkan pakaian dan pampers Mussaab, dan terus ke tempat yang ingin dituju. Tahun lepas dan sebelumnya bersama 2 anak, hari ni bersama 3 anak pula. Mungkinkah lebih mencabar??

Ye, agak mencabar juga. Yang kecil, kerap meminta susu. Yang dah besar, kerap pula mengusik sesama mereka dan menangis. Bila dah lama di dalam, mereka jadi bosan dan mula tunjuk perasaan. Adakalanya juga teruja melihat buku yang berjaya memancing minat mereka.

Keseluruhannya, buku-buku agak banyak seperti sebelumnya. Namun, pada harga yang lebih tinggi. Dan kami tak membeli sebanyak tahun-tahun yang lepas. Lebih kurang 60 biji yang sempat dibeli, dengan harga rm600++. Alhamdulillah. 

Walaupun tak banyak seperti biasa, namun agak lama juga masa dihabiskan di situ. Sempat mengisi perut di cafe yang disediakan di dalam kawasan tersebut (tapi agak mahal harga makanan yang dijual). Kami meninggalkan bbw sekitar jam 12 tengahari. Penat dan sakit kepala sangat rasanya. Balik ke rumah, telan panadol dan tidur semahunya. Alhamdulillah, yang kecil pun ok dan tak meragam. Lena tidur bersama ummi :)



 






























 

0 comments:

Post a Comment