Wednesday 1 May 2024 By: Naemah

SELAMAT DATANG MEI



1 Mei 2024

‘Selamat hari buruh’


Abi masih di laut. Biarpun hari pekerja, tetap abi masih perlu bekerja sehingga selesai tugasnya di sana. Dah hari ke-5, insya Allah esok balik ke darat.


Anak-anak tak bersekolah hari ni. Spend masa seharian di rumah. Buat hal masing-masing, dengan aktiviti masing-masing. Ada ketika main bersama hingga riuh rendah sekampung. Keadaan rumah, ya ampun. Tunggang-langgang! Segala kertas dan kotak diangkut. Pensel dan pensel warna bertaburan. Dan bermacam hal lagi.


Hujan turun di petang hari, semua keluar main hujan. Basah kuyup sampai ke dalam rumah. Dah puas main, kerahan tenaga untuk kemas rumah. Alhamdulillah kembali bersih dan rapi walaupun tak sempurna.


Malam, selesai solat isyak semua dah masuk tidur. Tidur awal sepeti biasa (kecuali bulan Ramadan sebab tarawih). Alhamdulillah dah lena pun semua.


Syukur pada Allah untuk hari ini yang dilalui bersama. Satu hari lagi mencipta kisah bersama. Kisah yang biasa-biasa, namun tetap akan menjadi kenangan.


Esok akan kembali ke sekolah lagi. Moga sihat semua. Moga tetap semangat semua. Insya Allah, esok kita akan jumpa abi. Insya Allah, hari esok kan lebih baik. 


Ummi sayang kamu semua. 




Sentiasa laparrr.. 



Abi yang masih bekerja di hari pekerja







0 comments:

Post a Comment