Tuesday 13 October 2020 By: Naemah

SELAMAT HARI LAHIR ILHAM MIQDAD




(13.10.2016-13.10.2020)


Alhamdulillah genap usia Miqdad 4 tahun. Pantas masa berlalu.


Hari ini tetap berjalan seperti biasa. Di rumah kita, bersama ahli keluarga kecil kita. Alhamdulillah Abi ada bersama. Menunggu masa untuk terbang ke Miri tak lama lagi. 


Kita masih di musim PKPP, malah akan kembali kepada PKPB berkuatkuasa esok (14.10.2020) memandangkan kes covid-19 yang semakin meningkat pada angka yang lebih tinggi berbanding sebelum ini. Agak tragis tahun ini, namun ini semua kehendak Allah jua. Moga Allah sentiasa lindungi kita. 


Hari ni Miqdad bangun pagi seperti kebiasaan. Ummi dan Abi ingatkan Miqdad pada ‘birthday’ Miqdad hari ni. Ingatkan Miqdad yang hari ni dah genap usia Miqdad 4 tahun. Dah besar, dah cerdik, dah boleh pergi sekolah next year. 


Pagi ni menu breakfast simple saja, nasi goreng, dan jagung rebus. Lunch pun ummi masak biasa-biasa je. Dinner pula Abi belikan nasi lemak (makanan favorite Miqdad) di luar. Oh ya, tadi Abi ke Tesco belikan barang keperluan, Abi bawa balik 2 buah skuter untuk Miqdad dan untuk Mussaab. Kiranya hadiah birthday Miqdad la tu kan? 


Alhamdulillah untuk kehidupan yang dijalani hari ini, bersama-sama. Syukur hari ini lengkap ahli keluarga kita. Sukar untuk dapat masa ‘bersama’ sejak covid-19 menyerang. Namun untuk hari ini, syukur tak terhingga, walaupun lusa Abi dah nak kembali berkuarantin dan bertugas. 


Hari ni Miqdad seronok bermain scooter yang dibeli Abi. Seronok main dengan Anas, Mussaab dan Suri. Tetap ada part bergaduh, berebut dan bergasak sampai menangis, namun di akhirnya tetap baik-baik saja. 


Alhamdulillah atas nikmat kehidupan kurniaan Allah ini. Dah 4 tahun Miqdad hadir dalam hidup ummi dan Abi. Miqdad yang ‘keras kemahuannya’, moga jadi seorang yang berpendirian teguh dan bersungguh-sungguh dan berusaha keras untuk mencapai sesuatu matlamat dan cita-cita tertinggi.


Oh ya, Miqdad sekarang dah boleh membaca- bahasa Melayu. Walaupun masih di peringkat beginner, tapi Alhamdulillah Miqdad cepat belajar. Insya Allah akan lebih lancar membaca lepas ni. Tapi kena rajin praktis ya!


Moga Miqdad sentiasa sihat, sentiasa ceria, dilapangkan hati, dimurahkan rezeki, diberikan kecerdasan, kepandaian, kebijaksanaan dan dapat menggapai segala cita-cita. Moga jadi hamba Allah yang taat, moga jadi anak yang soleh, moga dihiasi peribadi dengan akhlak yang mulia. Moga cemerlang Miqdad dunia dan akhirat. Ameen.


Ummi dan Abi sayangkan Miqdad. Anas, Mussaab dan Suri juga sayangkan Miqdad. Moga bersatu kita semua di dunia dan akhirat. 

AAMEEN 



Hari ini;












0 comments:

Post a Comment