Monday 2 March 2020 By: Naemah

SRAI PEKAN BERANANG: SUKAN TAHUNAN




Tahun ini sukan tahunan SRAI Pekan Beranang diadakan pada 27/2/20 iaitu pada hari Khamis lepas. Pelajar menjalani latihan sukan 3 hari berturut sebelum hari sukan tersebut. Semua pelajar teribat, termasuk Anas :) setiap hari main sukan, muka pun semakin gelap dibakar mentari. 


Pada hari sukan tersebut, Anas ke sekolah dihantar abi (biasanya naik van). Siap breakfast dengan beberapa biji cekodok yang ummi goreng. Bila ditanya masuk pertandingan ke tak hari ni, dia pun confuse-tak tahu. Sebab semalam katanya main dapat no.2. Tak tahu hari ni main lagi ke tak. Takpelah, ummi just pesan sikit-sikit, kalau main nanti main betul-betul. Kalau tak ada rezeki nak menang, sabarlah. Usaha lagi tahun depan :)


Oh ya, ibubapa juga dialu-alukan untuk hadir ke sekolah dan memberi sokongan pada anak-anak. Ummi dan abi dapat ke sekolah selepas jam 10 pagi. Sebelum tu sibuk mengemas rumah dan keperluan untuk balik kampung. Sampai-sampai, acara dah pun tamat. Anas tengah makan di kantin. Abi belikan air milo untuk Anas dan Eiman (sepupu). Anas (dan ahli kumpulan) berjaya dapat no.2 dalam acara yang dimasuki. Alhamdulillah dapat medal lagi tahun ni :)


Ummi dan abi tak boleh nak menunggu lama juga. Tinggalkan dulu Anas hingga tamat acara dan majlis. Anas kemudian balik dihantar mak teh (mak saudara). Semua bersiap segera sebab nak balik kampung. Hampir jam 1 petang siap meninggalkan rumah.


Alhamdulillah tamat acara sukan tahunan  sekolah. Walaupun agak penat, ummi percaya Anas ‘enjoy’ melalui detik bersama kawan. Kalau boleh, ummi nak Anas lebih berusaha dan boleh ‘main’ lebih baik lagi di masa akan datang. Biar rasa seronok bersukan, sebab tugas kita bukan duduk dalam kelas belajar dan menulis saja kan?


Kalah menang, adat pertandingan. Namun semoga ‘sukan’ itu memberi kepuasan yang tersendiri buat Anas dan semua. Terkenang zaman sekolah ummi dulu. Ummi suka sukan :) best... sangat! 


Keputusan keseluruhan sukan tahunan SRAI Pekan Beranang tahun 2020:


Juara: rumah biru

Kedua: rumah kuning 

Ketiga: rumah hijau 

Keempat: rumah merah


Tahniah semua!!!













0 comments:

Post a Comment