Friday 6 December 2019 By: Naemah

DIARI ANAKKU: 061219




Genap seminggu abi berada di laut. Dengan cuaca yang kurang baik di sana, entah berapa lama lagi agaknya abi akan dapat balik jumpa anak-anak. 


Anas, Mussaab, Miqdad dan Suri masih berada di kampung. Seminggu juga di sini, di rumah mek. Sepanjang seminggu ini hanya ulang alik ke rumah cik. Sesekali ada juga kak zana datang bermain.


Hari ni memulakan hari seperti biasa di rumah mek. Breakfast dan buat aktiviti bersama. Aktiviti biasa, tak ada yang menarik sangat. Main iPad, menonton Aqil story (dalam hard disk), melukis, buat aktiviti dalam buku latihan, bergurau senda, dan yang sewaktu dengannya. 


Hari ni cik tak datang, sebab cik ke Kota Bharu ada kenduri di sana. Jadinya, Anas, Mussaab dan Miqdad hanya berada di rumah Mek sepanjang hari. Kak zana juga tak datang, maka tak adalah kawan lain selain Anas, Mussaab, Miqdad (dan Suri) sahaja. Inilah teman akrab, sentiasa bersama-sama saban hari. 


Dan hari inipun berlalu. Sampai masanya untuk rehat dan tidur semuanya. Tadinya riuh rendah dengan suara bermain dan bergurau, kini dah sepi, bila semuanya sudah dibuai lena. 


Alhamdulillah untuk hari-hari yang ditempuh bersama. Walaupun tanpa abi, walaupun rindu sangat kat abi, tapi tak mengapalah, doa saja yang baik-baik. Moga dipermudahkan urusan abi di sana, cepat selesai kerja abi, cepat balik jumpa Anas, Mussaab, Miqdad dan Suri. Alhamdulillah walaupun abi ‘sangkut’ kat sana, masih boleh whatsapp dan video call juga sesekali. 


Sudah hampir jam 11 malam. Selamat malam anak-anak ummi. Moga bermimpi indah, moga hari esok menjanjikan yang lebih baik untuk Anas, Mussaab, Miqdad, Suri dan kita semua. Insya Allah.





















0 comments:

Post a Comment