Friday 19 May 2017 By: Naemah

SHORT VACATION: CAMERON HIGHLAND

Cameron Highland lagi :)

Kali terakhir ke Cameron Highland ialah pada bulan Disember tahun lepas. Maknanya ini kali yang pertama untuk tahun ini. Dan ini juga kali kedua untuk Miqdad :)

Kami berada di Cameron Highland selama 2 hari satu malam, sebelum menempuh perjalanan ke kampung untuk bertemu orang tua dan keluarga.

17/05/17- Kami bertolak dari rumah (Semenyih) jam 9.30 pagi menuju ke Cameron Highland. Seperti biasa, singgah sebentar di Lata Iskandar. Anak-anak dan suami mandi di air terjun, sementara aku dan Miqdad menanti di dalam kereta. Selepas mandi, makan tengahari di kedai makan berdekatan.

Kami tiba di Cameron Highland jam 3 petang. Check in di Nova Hihglands resort and residence, dan berehat seketika di bilik. Bilik yang sangat selesa, dengan harga rm150 untuk satu malam (weekdays).

Jam 4 petang, keluar menuju ke tempat biasa. Membeli sedikit jagung di pasar, dan menikmati kopi strawberry di time tunnel cafe. Tak lupa, strawberry coklat, ubi rebus dan jagung rebus. Kami makan di situ sehingga kenyang. Selepas itu bergambar di tempat biasa, di luar cafe tersebut.

Jam 5 petang, menghala ke taman permainan yang berdekatan dengan taman agro mardi. Anas dan Mussaab berbasikal dan bermain di situ sehingga puas. Selepas itu singgah makan malam di restoren. Selepas makan, terus balik ke hotel, mandi dan tukar pakaian.

Jam 9 malam, keluar lagi ke muzium 3D di dalam bangunan yang sama dengan penginapan kami. Habiskan masa di dalam muzium, dan bergambar. Selepas itu balik ke bilik, dan tidur.

Banyak lagi gmbar :)

18/05/17- Hari kedua di Cameron Highland. Menikmati breakfast di cafe hotel dan seterusnya bersiap untuk balik. Selesai urusan check out, kami singgah sebentar di pasar Brinchang dan membeli cili Mexico, sayur dan jagung lagi. Kemudian ke Cactus Point, bergambar dan membeli pokok cactus, pokok pudina dan pokok lemon.

Selepas itu, terus bertolak balik ke kampung.

Alhamdulillah, sebuah percutian pendek kami sekeluarga di Cameron Highland. Tempat yang menjadi kesukaanku, tak pernah jemu untuk berkunjung. Terima kasih suamiku, yang sudi bawa kita semua ke sini. Terima kasih kerana sentiasa cuba untuk meraikan dan menyenangkan hati anak dan