Monday 13 March 2023 By: Naemah

KOTA BHARU-HATYAI: 3 HARI 2 MALAM (PART 3)

Hari ketiga (3/3/2023)


Selesai menunaikan solat subuh, terus kemas-kemas barang dan bersedia untuk bertolak balik ke Malaysia. Percutian di Hat Yai dah tamat.


Kami check out dari hotel pukul 7.30 pagi, terus bertolak meninggalkan bandar Hat Yai. Dalam perjalanan, singgah makan di satu tempat dalam wilayah Pattani. Tadi tak breakfast dulu, masing-masing dah kelaparan sangat. Kami masuk kedai ‘five star’ yang menyediakan hidangan set ayam goreng dan burger. Makan pagi sekali dengan makan tengahari terus la kiranya ni. Dah kenyang, sambung perjalanan semula.


Kemudian, singgah pula di Masjid Keresek (dalam wilayah Pattani juga), sebuah masjid lama yang berusia lebih 500 tahun.  Masjid ini antara yang terkenal dan menjadi tarikan di sini. Semasa sampai, terdapat juga pelancong lain yang singgah dan bergambar di sekitar masjid ini.


Kemudian singgah pula di sebuah masjid untuk suami dan anak-anak menunaikan solat jumaat. Lepas tu masuk pasar Munok sekejap, dan akhir sekali singgah 7E buat kali terakhir, habiskan duit baht yang ada, sebelum meninggalkan Thailand. 


Sampai di imegresen Sungai Kolok jam 4 petang (waktu Malaysia). Selesai urusan di kedua imegresen Sungai Kolok dan Rantau Panjang, dan akhirnya tamat sudah percutian pendek ke Hat Yai. Sudah tentu, pulang bersama kenangan yang tak mungkin dilupakan. 


Alhamdulillah Allah permudahkan urusan perjalanan pergi dan balik, dan dipermudahkan juga urusan sepanjang berada di sana. Ada rezeki, boleh ke sana lagi dan bawa sekali ahli keluarga yang lain. Pengalaman pertama kali ini, boleh jadi panduan untuk percutian yang akan datang =)




Ready nak balik dah!













Berhenti makan 

















Di Masjid Kresek



Beli aiskrim kelapa



Berhenti solat Jumaat



Alhamdulillah dah sampai Malaysia




HATYAI PART 1


HATYAI PART 2

0 comments:

Post a Comment