Thursday 15 August 2019 By: Naemah

RINDU PADA SEMUA

Masuk hari ke-5 di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II). Dah jemu ‘berkampung’ di sini. Sangat merindui anak-anak yang ditinggalkan di rumah nenek. Alhamdulillah kat rumah nenek ramai kawan, dan ada orang yang boleh tengok-tengokkan Anas, Mussaab dan Miqdad. Abi pun tak selalu ada di rumah nenek, sebab kena datang ke hospital untuk melawat dan memenuhi keperluan ummi.

Alhamdulillah, sudah masuk hari ke-2 bersalin. Tapi dah 2 hari juga tak dapat jumpa Anas, Mussaab dan Miqdad. Rindu rasanya. 

Bukan hanya pada Anas, Mussaab dan Miqdad. Pada baby pun ummi rindu. Walaupun semalam bersalinkan dia, dapat peluk dan susukan dia, tapi sekejap saja dapat masa ‘bersama’ dia. Adik ditahan di wad yang berasingan untuk dipantau keadaannya. Sebab ummi gdm masa mengandungkan dia, maka keadaan adik perlu dipantau dan diberi lebih perhatian.

Ummi ‘keseorangan’ di katil hospital. Rindu yang amat pada semua. Tapi bila tengok gambar anak-anak ummi yang gembira bersama sepupu dan dilayan baik oleh pakcik dan mak cik, ummi lega. 

Insya Allah hari ni ummi akan dibenarkan balik ke rumah. Keadaan ummi baik, dah boleh balik. Cuma kini masih ternantikan ‘adik’ yang ummi sempat jumpa sekejap saja semalam selepas lahirkan dia. Kesian adik, tak dapat menyusu dengan ummi. Kesian adik, tidur tanpa pelukan ummi. Entah macamana keadaan adik :,( tapi insya Allah itu yang terbaik untuk adik. Moga adik baik-baik saja. 

Insya Allah tak lama lagi dapat jumpa semua anak-anak ummi. Anas, Mussaab, Miqdad dan adik yang baru lahir. Kita akan berkumpul bersama. Mencipta bahagia bersama-bersama. 

Sabarlah.. dah tak lama. Dengan izin Allah pasti bertemu. 







0 comments:

Post a Comment