Thursday 1 August 2019 By: Naemah

ANAS: HARI PERTAMA MENAIKI VAN KE SEKOLAH

1/8/19: hari pertama Anas menaiki van ke sekolah. Bermula Ogos ini, dan mungkin sehingga ke penghujung tahun ini, Anas akan menaiki van ke sekolah. 

Memandangkan due bersalin ummi pun dah dekat (tak sampai dua minggu lagi nak kena induce), dan lepas tu dalam tempoh berpantang dan menjaga baby pula, ummi dah tak dapat nak lakukan rutin menghantar dan mengambil Anas dari sekolah lagi. Maka tiada pilihan lain, Anas terpaksa pergi dan balik dengan menaiki van dengan kawan-kawan yang lain.

Alhamdulillah Anas sudah lalui pengalaman hari pertama menaiki van ke sekolah (hari ni juga abi terbang ke Labuan). Van datang ambil Anas di rumah jam 6.50 pagi, Anas pun dah ready menunggu van dan tak kelam kabut pada hari pertama. Hari ni juga ummi membuat bayaran sebanyak rm 130 (sewa bulanan). 

Anas sampai balik ke rumah jam 3.55 petang. Alhamdulillah. Banyak ummi bertanya tentang hari pertama Anas menaiki van. Anas cakap ok saja. Tak ada masalah. Yang sebenarnya ummi agak risau juga melepaskan Anas naik van. Yelah, pertama kali ‘orang lain’ yang bawa Anas ke sekolah. Dalam tempoh sessi persekolahan Anas (7.30 pagi-3.30 petang), asyik teringat saja. Tapi ummi cuba positifkan fikiran. Insya Allah semuanya baik-baik saja. Bukan Anas seorang yang van/bas sekolah kan?

Bila Anas dah sampai rumah, Alhamdulillah lega rasa hati ummi. Anas dah berjaya lalui pengalaman hari pertama menaiki van ke sekolah. Insya Allah tak ada apa yang ummi nak risaukan. Teruskan berdoa semoga Allah sentiasa melindungi Anas, dan mempermudahkan urusan Anas. Insya Allah.

Ummi dapat ‘berehat’ panjang. Menunggu tahun depan untuk menyambung rutin menghantar Anas ke sekolah. Mungkinkah akan lebih mencabar? Yelah, masa tu dah ada baby yang akan ummi ‘angkut’ sekali nanti. Di samping abang yang seorang lagi (Miqdad).

Insya Allah, akan baik-baik saja. Dengan izin Allah, akan mudah semua :)



Menuju ke sekolah



Balik dari sekolah


Alhamdulillah :)


0 comments:

Post a Comment