Wednesday 12 April 2017 By: Naemah

MIQDAD: READY FOR SOLID FOOD

 

Hari ini genap usia Miqdad 6 bulan. Dah makin besar dan sihat anak ummi. Alhamdulillah:)

Miqdad juga dah bersedia untuk makan selain susu ibu. Actually dah 2 minggu start bagi makan pada Miqdad yang dah bergigi 2 batang ni :) tu pun atas cadangan abi dan consult dengan doktor peribadi ;)

Ummi mula suapkan Miqdad makan pada 1 April 2017 (Miqdad 5 bulan setengah). Mulakan dengan bubur nasi kosong, puri ubi keledek, pisang dan sekarang apple. Alhamdulillah Miqdad dah merasa makan selain dari susu. 

Ummi harap ummi akan rajin masak untuk Miqdad, dan tak bergantung pada makanan proses di luar. Ummi mahu sediakan yang terbaik dan berkhasiat untuk anak ummi. InsyaAllah. Semoga ummi mampu.

Ada juga abi belikan biskut teether bila tengok Miqdad suka menggigit. Tapi selalu gigit tak habis dan buang je. Dan ada juga abi belikan puri di supermarket. Setakat ni masih disimpan dalam peti ais, belum disuapkan pada Miqdad. Maybe next time.

Abi yang selalunya paling tak sabar nak tengok anak makan. Ada saja yang dia nak beli, nak suapkan pada anak :)

Miqdad now masih meniarap dan dalam cubaan mengangkat punggung. Moga cepat boleh merangkak ye sayang. Miqdad comel sangat, dengan gigi 2 batang dan selalu senyum dan ketawa. Very cute boy :D

Ummi love u. 


 


0 comments:

Post a Comment