Thursday 13 April 2017 By: Naemah

IG STATUS: KEPERLUAN HARIAN UMMI

From my instagram;


Pagi2 celik mata, apa yang dimahukan oleh seorang ibu anak 3 dan suri rumahtangga ini? Yang utama, mahu SIHAT, mahu TENAGA dan mahu SEMANGAT. 


Kalau ummi tak sihat, sapa nak tolong jagakan hero3? Kalau ummi tak ada tenaga, bagaimana nak uruskan anak3 dan rumah dari pagi ke malam balik? Kalau tak ada semangat, buat apa kerja pun tak rasa happy dan tak dapat kepuasan. 


Dan yang lebih utama lagi. Ummi mahu IKHLAS sentiasa tetap di hati. Bakti ini untuk memastikan anak3 dan rumahtangga terjaga rapi dan baik walaupun jauh dari sempurna. Ia amanah Allah. Ia amanah suami.


Biar penat fizikal, mental dan emosi, semua tu boleh recharged bila tengok anak3 happy, keperluan mereka dipenuhi, kerja2 rumah dapat dilakukan dengan baik walaupun ada yang tak siap2😅 


Tak pinta dipandang, tak minta dibalas. cukup redha Allah. Redha Allah membantu urusan dipermudahkan. Redha Allah membuatkan diri tak bosan mesti mengulangi rutin harian yang sama. Insya Allah-yang penting jaga niat.


Sedari pagi, adventure dah bermula sebenarnya. Sambil meriba si kecil yang tak mahu duduk sorang, menaiplah ummi kerjanya☺️


Abang2? Sedang dengan aktiviti sendiri😏baru sekejap tadi huru hara sekejap rumah ni😌


#tanggungjawabbukanbebanwalauamatberat


0 comments:

Post a Comment