Wednesday 6 February 2019 By: Naemah

SELAMAT PENGANTIN BARU ABRAR DAN RAIHANAH




Tanggal 5/2/19, kami menerima 2 ahli keluarga baru; yang pertama melalui kelahiran, dan yang kedua melalui ikatan pernikahan. Alhamdulillah. Syukur dipanjatkan pada Ilahi di atas kurniaan dan anugerah ini.


Yang paling berbahagia pada hari ini sudah tentulah abang sulungku dan isterinya. Pertama, menerima kelahiran cucu mereka yang ke-5, kemudian dapat pula menantu perempuan yang ke-2. Debaran bertukar kepada kebahagiaan, bila segalanya dipermudahkan oleh Allah.


Ucapan tahniah ini khas buat anak saudaraku Abrar dan isterinya Raihanah yang baru diijabkabulkan. Abrar menjadi anak saudara lelaki yang ke-4 menamatkan zaman solo, mengikut jejak abangnya Fadhlullah dan sepupunya Firdaus dan Faiz.


Hari ini juga buat pertama kali aku berpeluang untuk kenal ‘anak saudara baru’ iaitu Raihanah. Tak sempat nak bercakap pun, mungkin lain kali boleh berkenalan dengan lebih dekat :) 


Hari ini diadakan majlis pertunangan (jam 11.30 pagi), kemudian majlis akad nikah (jam 2.30 petang). Majlis yang serba ringkas dengan kehadiran ahli keluarga terdekat sahaja. Majlis kendurinya nanti insya Allah akan diadakan pada cuti sekolah bulan 3 nanti. 


Alhamdulillah majlis lancar berjalan, segalanya dipermudahkan. Semoga ikatan ini mendapat keberkatan daripada Allah dan pasangan pengantin ini dikurniakan Sakinah, mawaddah dan rahmah di dalam melayari bantera rumahtangga bersama. Semoga berkekalan dan berbahagia hingga ke syurga. آمين


Selamat pengantin baru Ala dan isteri :)





0 comments:

Post a Comment