Wednesday 21 June 2017 By: Naemah

MIQDAD DEMAM LAGI



25 Ramadhan 1438H

Miqdad demam lagi, untuk kesekian kali. Miqdad yang baru berusia 8 bulan, sudah 6kali (kalau tak silap ummi) diserang demam. Ada yang demam sekejap sahaja, ada juga yang on/off sampai seminggu. Bulan lepas dah ke klinik Beranang untuk ambil darah dan cek demam Miqdad. Alhamdulillah cuma demam biasa. 

Bulan Ramadhan ini, Miqdad demam sekali lagi. Hari ini (21/6) dah masuk hari kedua. Badan panas, dan asyik merengek. Miqdad juga batuk-batuk dan muntah selepas menyusu. Seharian hanya mahu dipangku, meskipun tidur. Ummi tak dapat nak buat kerja, kecuali kalau abi yang tolong jagakan Miqdad.

Hairan juga kenapa Miqdad selalu demam. Walaupun demam biasa, tetap ia merisaukan. Malah simpati melihat keadaan Miqdad dalam keadaan tidak sihat begitu. 

Miqdad masih menyusu badan sepenuhnya, di samping solid food yang dah diperkenalkan sejak usia Miqdad 6 bulan. Malah hampir setiap hari ummi masakkan makanan untuk Miqdad. Semua makanan Miqdad dimasak di rumah, tak ada makanan dari luar. 

Mungkin persekitaran sekarang berbeza dengan dulu. Yang menyebabkan Miqdad sering demam (tak sama macam Anas dan Mussaab). 

Ummi doakan Miqdad akan kembali sihat dan ceria. Tak lupa Anas dan Mussaab yang juga selesema dan batuk. Kesian ummi melihatnya. Semoga anak-anak ummi akan kembali sihat sepenuhnya. Tak lama lagi akan menyambut hari raya puasa. Sihat-sihatlah sayang ummi semuanya ya :)

اللهم رب الناس
اذهب الباءس 
واشف انت الشافي
لا شفاء الا شفاءك
شفاء لا يغادر سقما




 Miqdad pada 13 Jun 2017
(Berusia genap 8 bulan)

0 comments:

Post a Comment