Tuesday 31 January 2017 By: Naemah

KUNJUNGAN FAMILY IN LAW

 

Pada 27/01-30/01/17, menerima kunjungan keluarga mertua ke teratak kami yang baru 2 minggu didiami. Rumah masih belum berkemas sempurna, tapi kami sentiasa bersedia menerima kedatangan tetamu, especially keluarga tercinta dari kampung. Tambahan pula dah lama tak balik kampung, kunjungan mereka pasti dapat mengubat rindu kami sekeluarga.

Rumah kami agak meriah dengan kehadiran mereka (mak mertua, kakak ipar, adik ipar, dan anak-anak saudara) yang berjumlah 12 orang semuanya. Sangat meriah, kerana ramai kanak-kanak di rumah kami. Bersempena cuti tahun baru cina, masing-masing turun kl (semenyih exactly). Berfikir panjang juga kami, mana nak bawa budak-budak ni. Mana tempat yang sesuai untuk kanak-kanak :)

Pada 28/01, kami sepakat ke Putrajaya. Bergambar di sekitar masjid Putrajaya, dan kemudian menaiki cruise jam 12pm. Pengalaman pertama buat kami semua menaiki cruise di Putrajaya. Masing-masing teruja, terutamanya anak-anak kecil. Kami berada di atas cruise selama 30 minit, menyusuri  tasik Putrajaya (man-made lake).

Pada hari tersebut juga kami ke Banting menziarahi kawan ayah mertua. 

Keesokan harinya, kakak ipar dan anak-anaknya ke kl dan seterusnya balik ke Gerik. Mak dan adik ipar masih di rumah, hanya ke Nilai membeli sedikit barang. Suamiku juga ke kl menghantar anak saudara di rumah atuk mereka pula. 

Pada 30/01, rumah kembali sunyi. Mak, adik ipar dan anak saudara yang lain balik ke kelantan. Suamiku juga kembali bekerja, penerbangan ke Bintulu jam 8.30 pagi. Tinggal Anas, Mussaab dan Miqdad bersama ummi di rumah. Sama seperti sediakala. Agak terasa 'sunyinya'. Tapi beginilah kehidupan kita :)

Rindu juga pada suasana riuh rendah mereka. Semoga berjumpa lagi. Miss u all :)

0 comments:

Post a Comment