Friday 20 January 2017 By: Naemah

ABDULLAH MUSSAAB: THIS JANUARY




Update Mussaab juga dah lama ummi tak catat, sama seperti Anas. Atas alasan yang sama, sibuk dan kekangan masa. 

Januari ini, genap sudah usia Mussaab 3 tahun. Alhamdulillah. Anas dah mula bersekolah, Mussaab pula stay 24 hours berkepit dengan ummi di rumah. Ulang alik teman ummi hantar dan ambil Anas dari sekolah. Sampai Mussaab pun teringin sangat nak school macam along :)

Mussaab, di samping pencapaian lalu, ada banyak lagi perkembangan yang Mussaab capai. Berminat pada buku. Sering meminta ummi bacakan buku, dan sesekali terdengar Mussaab 'membaca' sendiri buku yang menjadi kegemaran. Teringin agaknya nak pandai membaca macam along :)

Jika Anas suka melukis, Mussaab pula pantang ada pen atau marker, pasti nak menconteng di dinding. Kat rumah baru ni dah berapa kali ummi padamkan hasil seni Mussaab di dinding. 

Mussaab suka menonton movie, just like along. Favourite movie sekarang ialah Finding Dory, the planes, Zootopia dan jungle book di samping video education yang sedia ada. 

Bab basic seperti huruf hijaiyyah, abc, dan numbers, agak sukar untuk diukur setakat mana pengenalan Mussaab pada benda basic tersebut. Bila ditanya dia sering  memberi jawapan 'sesuka hati''. Tetapi ada masa dan ketika, dia akan menjawab dengan baik. Namun yang pasti, lambat atau cepat, Mussaab juga akan menguasainya juga.

Mussaab dan Anas, cara belajar mereka berbeza, cara main juga berbeza. Mussaab banyak nak meniru cara dan tingkah alongnya. Namun Mussaab tetap unik dan istimewa dengan cara tersendiri. Ummi tak ingin membandingkan, kerana ummi pasti Anas dan Mussaab keduanya cerdik, dan keduanya ada kelebihan tersendiri.

0 comments:

Post a Comment