Monday 11 March 2024 By: Naemah

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH & RAMADAN KAREEM!


Bermula sessi persekolahan baru 2024/2025 pada 11/3/2024.


Masa terus berganjak ke depan. Anak-anak makin membesar di depan mata. Ya, Alhamdulillah masih di depan mata.


Tahun ni Anas dah masuk darjah 6. Mussaab darjah 4 dan Miqdad darjah 2. Tahun terakhir Anas di sekolah rendah. Mussaab bertukar sessi pagi di sekolah kebangsaan, dan sessi petang di sekolah agama. Miqdad masuk tahun kedua di sekolah rendah. Dan Suri, sambung belajar di kelas 5 tahun selepas sebulan bercuti (balik kampung). 


Memulakan sessi persekolahan baru dalam suasana yang sedikit berbeza. Ummi masih di dalam pantang (hari ke-16 selepas melahirkan Nuha). Masih belum mampu untuk tunaikan sepenuh tanggungjawab seperti dulu. Alhamdulillah, abi masih ada bersama meringankan segala beban. 


Hari pertama persekolahan, mungkin tak seperti yang sepatutnya dan tak seperti yang diharapkan. Ada banyak kekurangan di sana sini. Namun Alhamdulillah, semua hadir ke sekolah dalam keadaan yang cukup semua keperluan. Dihantar dan diambil pada waktunya.


Esok kembali ke sekolah lagi. Esok juga umat Islam menyambut 1 Ramadan. Anak-anak meneruskan sebulan persekolahan dan berpuasa. Dalam keadaan cuaca yang panas ini, ummi doakan semoga Allah kurniakan kudrat dan kesihatan yang baik buat semua untuk menyempurnakan sebulan puasa. Alhamdulillah, nampaknya semua excited nak sambut Ramadan. Tak perlu lagi pujukan, apa lagi paksaan. Anak-anak ummi dah besar kan :,)


Hari ini adalah permulaan untuk 1 tahun yang mendatang. Semangat hari ini, moga terus dibawa ke hari-hari yang berikutnya. Semoga Allah terangkan hati anak-anak ummi dalam menuntut ilmu. Diberi kefahaman yang jelas, dan kekal menjadi ilmu yang bermanfaat untuk seluruh kehidupan. Ameen. 


Selamat kembali ke sekolah dan Ramadan Kareem buat semua!




Malam 1 Ramadan 1445h
Bersedia untuk ke surau untuk berterawih (Suri pun sekali)


0 comments:

Post a Comment