Sunday 18 February 2024 By: Naemah

ANAS ZAYDAN: MYKID TO MYKAD



Alhamdulillah selesai urusan ic Anas. 12/1/2024 genap usia Anas 12 tahun. Tak sempat nak buat segera ic Anas sebab dalam bulan 1 sibuk dengan exam akhir tahun dan UPKK.  Lagipun abi juga banyak habiskan masa di laut. Decide nak buat kat kampung, dalam cuti sekolah. 


Tangguh punya tangguh, lebih juga sebulan dari tarikh lahir (kena bayar rm10). Pada 18/2/2024 Anas ke UTC Kota Bharu bersama abi untuk buat ic. Nak jadi cerita, system down pulak pada hari tersebut. Tak boleh buat kat situ. Abi terus ke Wisma Persekutuan Kota Bharu dan Alhamdulillah, dapatlah buat kat situ walaupun orang ramai. 


Alhamdulillah settle sudah urusan ic Anas. Seronok Anas dapat ic. Katanya dia yang ‘paling tua’ antara kawan sekelas (lelaki). Hari tu tak sabar ajak abi buat ic. Nak jadi yang pertama ada ic dalam kelas :D Alhamdulillah dah pegang ic biru macam ummi dan abi dah. Maknanya dah besar! Anak sulung ummi dah meningkat remaja. Masya Allah!


Tak lama je lagi nak melangkah masuk ke darjah 6. Setahun kemudian akan masuk sekolah menengah pula. Yang pasti, setahun tu tak lama. Anas nanti akan melangkah lebih jauh. Akan belajar berpisah dengan ummi, abi dan adik-adik. Akan bawa diri, jadi lebih berdikari.


Semoga Allah sentiasa bersamamu anakku. Menjaga dan melindungimu sentiap masa. Mengingatkanmu akan siapa dirimu. Dari mana asal usulmu. Moga kau takkan lupa. Walau di mana bumi kan kau berpijak. 


Yang pasti, ummi dan abi akan sentiasa merestui dan mendoakanmu. Akan sentiasa menyayangimu. 

0 comments:

Post a Comment