Sunday 22 January 2023 By: Naemah

SELAMAT HARI LAHIR ANAS DAN MUSSAAB




12-1-2023 genaplah usia Anas 11 tahun. Alhamdulillah.


19-1-2023. Genap pula usia Mussaab 9 tahun. Alhamdulillah.


Semakin besar panjang anak ummi. Syukur padaNya yang menghadirkan kalian dalam hidup ummi dan abi.


Sepanjang 2 minggu ini agak kelam rasanya kehidupan ini. Satu family diuji tak sihat badan. Bermula Miqdad, kemudian abi, ummi, Anas, Mussaab dan terakhir Suri. Berantai ujian demam kali ini (demam influenza barangkali). Meskipun dah sembuh dari demam, badan masih lemah tak bermaya. Batuk selesema masih mengganggu.


Hari lahir Anas dan Mussaab sedanya. Diingat dan disyukuri, tak lebih dari itu. Tiada jamuan istimewa, dalam keadaan tak sihat badan, makan pun tak berselera. Abi belanja MCD sebelum kembali bekerja, itupun hanya menjamah sedikit sorang. 


Ujian sungguh kali ini, bila cuti Raya Cina pun kita tak boleh balik kampung ziarah mek dan nenek. Ya, pertamanya sebab tak sihat. Keduanya, abi berkebetulan perlu bekerja. Maka bercuti di rumah sajalah kita semua. Dalam keadaan yang belum sihat sempurna lagi.


Apapun syukurlah, keadaan kita semakin baik dan semakin sihat. Allah sekadar menguji kita. Selama ni sihat saja, sesekali Allah ingatkan kita dengan sakit. Sabar dan syukurlah anakku!


Untuk Anas dan Mussaab yang semakin bertambah besar dewasa. Ummi tak pernah lupakan hari penting kelahiran putera ummi ini. Ummi sentiasa mendoakan kebaikan buat Anas dan Mussaab. Seiring bertambahnya usia, semoga bertambah juga kebaikan dan keberkatan Allah dalam hidupmu.


Selamat melangkah di dunia sementara ini. Moga Allah permudahkan langkah perjalananmu. Semoga Allah menunjukkanmu jalan yang benar. Semoga tercapai segala impian dan cita-citamu. Semoga kan bersama kita, di sini dan di sana. Ameen. 


Ummi sayang Anas dan Mussaab.

Ummi sayang semua.




Anas (12/1/2023)

Breakfast mi goreng sebelum ke sekolah.




Mussaab (19/1/2023)

Lepas demam 2 hari

Hari ni sambutan hari kanak-kanak di sekolah.

0 comments:

Post a Comment