Tuesday 26 January 2016 By: Naemah

GOOD BYE RIA PRIMA APARTMENT

Apartment Ria Prima tempat mastautin kami sekeluarga selama setahun. Bermula Januari 2015 hingga Disember 2015. 

Hari ini apartment itu sudah kami tinggalkan. Walaupun cuma setahun, tetap menyimpan kenangan yang banyak buat kami. Terutamanya buatku dan anak anak memandangkan masa kami lebih banyak di apartment ini berbanding suamiku yang banyak di tempat kerjanya.

Di sini, Anas membesar sebagai kanak kanak berusia 3 tahun dan di sini dia belajar banyak perkara dari hafazan, baca quran, reading, lukisan, belajar tentang 4 seasons, vehicles, planets, weather dan banyak lagi. 

Dan di sini, Mussaab memulakan usia di umur 1 tahun dan riang bermain dan belajar bersama along. Dari cakapnya pelat tak difahami, kini lebih bijak menyusun kata. Apa yang along belajar, adik juga belajar sama. 

Dalam setahun di sini, stadium kajang menjadi tempat riadah kami yang kerap dikunjungi. Sesekali ke restoren sate kajang yang letaknya bersebelahan dengan stadium. Selain itu, kerap juga ke Taman Tasik Perdana walaupun letaknya agak jauh dari rumah. Antara lain, kami juga ke icity shah alam, ioi mall, putrajaya, taman pertanian, planetarium, dll.

Di sini juga kami kerap berbelanja di Diy (metro kajang) dan pasaraya Mydin jalan semenyih atau Tesco kajang.

Itu antara kenangan sepanjang tinggal di apartment ria prima. Boleh dikatakan kerap keluar, ketika suamiku ada di rumah dan sepanjang masa berkurung ketika suami bekerja nun jauh di lautan :)

Kenangan di sini akan tetap tersimpan rapi di ingatan. Ia pengalaman buat pertama kali tinggal di rumah jenis apartment dan pertama kali juga berjirankan bangsa india :)







0 comments:

Post a Comment