Thursday 20 September 2018 By: Naemah

OLLY: SELEPAS 3 BULAN BERSAMA TUAN BARU

Terkenangkan Olly si kucing Parsi. Catatan kisah Olly yang lalu;


OLLY SI KUCING PARSI


Kini Olly sudah tak bersama kami. Dah 3 bulan berpisah dengan Olly. Olly ditinggalkan di kampung bersama tuan barunya, iaitu jiran dekat rumah mek. Olly tinggal bersama tuan baru sejak bulan Jun, iaitu selepas hari raya Aidilfitri.


Alasannya, kerana kami kerap travel balik kampung dan ke tempat lain. Bila ditinggalkan, tiada siapa yang boleh jaga Olly. Ia juga menyukarkan kami untuk balik ke kampung dalam tempoh yang lebih lama. Akhirnya kami nekad, untuk menyerahkan Olly pada yang sudi untuk menjaganya.


Baru-baru ini balik ke kampung sempat ‘jumpa’ Olly. Alhamdulillah Olly sihat-sihat dan baik-baik saja. Olly sekarang dah biasa makan nasi, tak lagi bergantung pada makanan khas yang dibeli :)


Anas dan Mussaab bawa Olly balik ke rumah mek. Mereka yang beriya sebenarnya nak jumpa Olly. Alhamdulillah dapat juga mereka main sekejap dengan Olly walaupun dalam keadaan Olly mencuba untuk larikan diri :)


Olly dah tak biasa dengan Anas dan Mussaab. Olly cuba melarikan diri untuk kembali ke rumah tuan barunya. Namun bila suamiku yang memanggil namanya, langkah Olly terhenti. Dia cam agaknya suara tuan lamanya. Tuan yang paling menyanyanginya dan banyak bermain dengannya. Olly diam diusap suamiku beberapa ketika, sebelum ia dilepaskan kembali ke rumah tuan barunya.


Selepas itu tak bersua lagi dengan Olly. Insya Allah akan jumpa Olly lagi bila balik kampung lain kali. Sekadar untuk lepaskan rindu anak-anak pada Olly dan bermain dengannya. Lebih 2 tahun Olly bersama kami, masakan tak ada perasaan ‘sayang’ :) tapi mungkin ini keputusan yang terbaik, serahkan Olly pada tuan baru yang diyakini boleh menjaganya dengan baik.


Bye.bye Olly.

Till we meet again.

Insya Allah.











0 comments:

Post a Comment