Sunday 27 March 2016 By: Naemah

DI AKHIR TRIMESTER PERTAMA

Hari ini 28/03/16

Entri ke2 untuk bulan ini selepas sekian lama menyepikan diri dari dunia blog ini :)

Alhamdulillah hari ini rasa lebih bertenaga dan sihat. Rasa rajin pula nak menulis di sini.

Kandunganku masuk ke minggu ke 12. Alhamdulillah, minggu terakhir sebelum masuk ke trimester kedua. Trimester pertama telah dilalui dengan jayanya meski dalam keadaan yang mencabar. Terasa seperti pertama kali mengandung pula :) badan lemah dan lesu.  Mual muntah, sakit kepala semua ada. Tak sama seperti mengandungkan Anas dan Mussaab. Pendek kata, kerana keadaanku yang sedemikian, rutin harianku juga turut berubah. Hampir semua kerja rumah tak mampu aku lakukan. Dan semuanya diambil alih oleh suamiku. Aku hanya mampu tidur dan rehat saja.

Alhamdulillah ditakdirkan bulan ini suamiku banyak cuti, dan banyak masa di rumah. Dia yang membuat segala tugasan di rumah. Memasak, mengemas rumah, membasuh kain baju, menjemur dan melipat juga. Anak anak juga dia yang uruskan. Terima kasih suami :) dikau memang suamiku yang terbaik dan tiada ganti.

Hari ini aku seperti bertenaga semula. Dari pagi aku banyak melakukan kerja, termasuk memasak. Dah lama suami dan anak anak tak merasa air tanganku. Hari ini ummi kembali masuk ke dapur menyediakan hidangan simple, namun berjaya memikat selera semua :)
Semoga dengan berakhirnya trimester pertama ini, aku juga akan kembali sihat bertenaga. Dapat berbakti lagi pada rumahtanggaku ini. Dapat melakukan rutin harianku seperti biasa, meskipun dalam keadaan berbadan dua.

Tak lupa doa buat anak di dalam rahimku ini. Semoga sentiasa sihat dan dilindungi Allah. Meski masih lama perlu menanti, ketahuilah ummi dan abi sangat merindui kehadiranmu.
Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati keluargaku ini. Ameen



image: here

0 comments:

Post a Comment