Thursday 16 February 2017 By: Naemah

TAHUN BARU TUGAS BARU

Tahun 2017, kami sekeluarga memulakan kehidupan di rumah sendiri. Sudah sebulan berpindah rumah, Alhamdulillah selesa dan tenang saja di sini. 

Tahun ini juga, ada sedikit perubahan dalam menjalani rutin harianku sebagai ibu. Memandangkan anak sulung sudah bersekolah, maka kini menjadi tugasanku setiap hari untuk menghantarnya ke sekolah, dan mengambil dia balik dari sekolah (1.30-4.30pm). 

Aku kini, selain mengurus rumah dan anak-anak, kini dah jadi driver juga :) bila cakap 'memandu' kereta, satu masa dulu perkara itulah yang paling menakutkan aku. Pernah mencuba memandu sendiri beberapa kali, namun perasaan takut masih tetap ada. 

Namun kini bila TERPAKSA, aku perlahan-lahan dapat hapuskan rasa takut berada di jalan raya. Memandu saban hari, pergi dan balik, rasanya dah boleh berbangga dengan diri sendiri, walaupun part 'parking' kereta masih selalu fail :b

Tak mengapalah, cuba lagi dan cuba lagi. Memang ia dah jadi tugas aku memandangkan suami selalu outstation dan jarang ada di rumah. Bila dia ada pun, memang aku yang akan hantar anak ke sekolah, sementara dia menjaga anak-anak yang dua orang lagi di rumah :)

Masa terus berlalu, kehidupan kita juga sentiasa berubah, dalam situasi yang berbeza, anak-anak juga makin membesar, tugas dan tanggungjawab kita juga semakin berubah. 

Alhamdulillah untuk kehidupan hari ini. Dalam rasa tak mampu dan tak berupaya, Allah anugerahkan kekuatan dan kemampuan :)

Ummi dah boleh drive sendiri  ;)


 
Selalu sangat parking macam ni *~*


 
Teman setia :)

0 comments:

Post a Comment